Tuesday, December 1, 2009

Talbiah





Ya Allah…bilakah masanya untuk aku menjadi tetamuMu dengan diriku yang penuh noda dan dosa ini… akan tibakah masanya untuk aku menyahut panggilanMu melaksanakan ibadah rukun islam yang kelima itu…Ya Allah, berikan kekuatan kpdku sehingga aku bersedia menyahut panggilanMu,menjadi tetamuMU…

Tahun ni alhamdulillah Allah berikan ana peluang berhari raya aldiladha di hospital. Bukankan ujian itu satu anugerah Allah kepada hambanya supaya hambanya berfikir dan bermuhasabah dengan KeagunganNya dan dengan segala nikmat yang telah dikurniakannya. Namun, sayu tetap menerpa taktala mendengar sahutan tarbir raya bergema dari masjid di sebelah hospital. Ya Allah, teguhkanlah hatiku dengan ujianMu ini. Ya Allah, aku mohon kekuatanMu. Lapangkanlah hatiku dengan ujianMu ini Ya Allah. Walau apa pun ketentuanMu, aku mohon Kau lapangkanlah hatiku, tenangkan hatiku dan redhakan hatiku dengan dengan segala takdir dan ketentuanMu. Sungguh, Engkau yang Maha Megetahui dan Maha Berkuasa.

No comments:

Post a Comment