Wednesday, June 9, 2010

Rindu

air mata ini mengalir lagi,
aku sangat-sangat rindukan mereka Ya Allah,
mereka yang mengajar erti kasih sayang,
mereka yang mengajar aku erti rindu,
mereka yang mengajar erti pengorbanan,
mereka yang mengajar erti perjuangan,
mereka yang mengejar erti sebenar kehidupan ini,
untuk apa tujuan hidup ini,
dan mereka yang mengajar mengenal pada satu erti,
yang sangat aku dambakan suatu ketika dulu,
yang selalu aku adukan pada mu Ya Allah,
taktala aku kecewa dengan mereka yang dahulu,
Ya Allah, dan sekarang Kau kabulkan permintaanku,
untuk mempunyai mereka yang bergelar sahabat, ya sahabat,
bahkan bukan seorang yang Kau berikan ,
Kau berikan aku suatu keluarga,
yang kasih sayang antara kami membawa cinta padaMu,
betapa Maha Pemurah & Maha Penyayang Ya Allah,
Ya Allah, aku menangis lagi dalam diam ini,
menangis kerna aku sangat rindukan mereka,
sangat-sangat rindu,
pada keluarga ketenangan itu,
Ya Allah, Kau lindungilah mereka yang aku rindui itu,
Kau rahmatilah mereka yang aku sayangi itu,
kerna mereka amat-amat berjasa padaku,
mereka yang berhati mulia,
yang banyak mengajarku mengenal erti dalam hidup ini.


No comments:

Post a Comment