Saturday, October 24, 2009

Perasmian yg xrasmi

Salam Perasmian Blogku .....
akhirnya tepat jam 2.00am(jam di destopku)/24 Oktober 2009, tercapai jugak hajat dari hati kecil ini utk memiliki blog. Setelah ramai sahabat yg bertanya 'ada blog x?'....'xda? nape xbuat?bley dakwah scr maya tau'....dan pelbagai lg persoklan2 mngenai blog...bkn diri ini mahu mengasingkan diri dari dunia teknologi tapi ana sgt takut...ana takut xkuat dengan itu....apakah itu?
Ana suka baca blog sahabat2 ana...alhamdulillah mmg mantap2 shbat2 ana ini bile b'blogging... tapi bile ana baca komen dari pelawat2 rasmi blog mereka ana jadi takut... mampu ke ana? kebanyakkn dri komen2 banyak yg memuji xkurang juga menkritik tapi ana sangat takut kalu suatu hari nti da yg memberi komen bbtk pujian pada posting ana, ana takut ana bangga diri di saat itu...Ya Allah... aku sgt xlayak lgsg untuk memiliki perasaan yang hanya mampu dimiliki oleh Pencipta Yang Maha Esa. Ana takut ana xkuat utk melawan perasaan itu... Ana sgt kagum kpd bloggers yg mampu melawan perasaan bangga diri bile postg mereka banyak dipuji...tp mampukah ana?
pesoalan2 itu lah yg m'batut ana untuk bikin blog sendiri...
namun di pesekitaran ana sekarang yg byk mendesak, ana rasa perlu untuk bikin blog sendiri sbg satu medan dakwah dan juga pengisian untuk diri ana yg kurang ilmu ini.
akhir kata dari posting pertama ana ini, selamat berkongsi ilmu dan pendapat...
-Ya Allah ampuni dosaku, ingatkanku bile terlalai mengingatiMu Ya Allah-

No comments:

Post a Comment